İSTANBUL (AA) – İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa'da Diş Hekimliği Fakültesi yeni binasının temel atma töreni ile Rektörlük Sergi Salonu'nda "Asr-ı Saadet'ten Günümüze Sergisi"nin açılışı gerçekleştirildi.
Üniversitenin Avcılar Yerleşkesi'ndeki Rektörlük Sergi Salonu'nda Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu El Sanatları Bölümü Öğr. Gör. Dr. Kifayet Özkul tarafından hazırlanan "Asr-ı Saadet'ten Günümüze Sergisi"nin açılışı yapıldı.
İstanbul Valisi Davut Gül, İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Rektörü Prof. Dr. Nuri Aydın, Avcılar Kaymakamı Orhan Burhan, Avcılar Belediye Başkan Vekili Yüksel Can'ın kurdele keserek açılışını yaptığı sergiye, akademisyenler, öğrenciler ve davetliler katıldı.
Dr. Özkul, Hz. Muhammed'in 23 yıllık peygamberlik dönemini konu alan çini ve seramik eserlerini Vali Gül'e anlattı.
Sergi açılışının ardından Diş Hekimliği Fakültesi yeni binasının temel atma töreni gerçekleştirildi.
Törende konuşan Vali Gül, İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa'nın her geçen gün geliştiğini belirterek, üniversite yönetimini tebrik etti.
Üniversitenin fiziki eksikliklerinin giderilmesinin önemli olduğunu vurgulayan Gül, "Gerçekten Türkiye'nin en iyi hocaları, en iyi öğrencileri burada. İnanıyorum ki bu eksikliklerin tamamlanmasıyla birlikte daha iyi yerlerde olunacak. İstanbul'umuzda Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde hem Sağlık Bakanlığının hastane ihtiyacı önemli ölçüde giderildi, gideriliyor hem üniversitelerimizin hastane ihtiyaçları, diğer bina ihtiyaçları gideriliyor. Rakamsal olarak söylemek gerekirse, bizim şu an İstanbul'umuzda inşaatı devam eden hastanelerimizin yatak sayısı 10 binin üzerinde. Metrekareye vurduğumuzda, mevcut hastanelerin büyüklüğünden daha fazla hastane inşaatı şu an devam ediyor. Her şey insan için.
İnsanı yaşat ki devlet yaşasın." diye konuştu.
Rektör Prof. Dr. Aydın ise Fatih'teki Cerrahpaşa Tıp Fakültesi ile Yeşilköy'deki Prof. Dr. Murat Dilmener Hastanesi'nden sonra üçüncü sağlık yerleşkesinin ilk binasının temelini Avcılar'da attıklarını söyledi.
Temeli atılan binayı yaklaşık iki yıl içinde hizmete açmayı planladıklarını belirten Aydın, "Diş Hekimliği Fakültemiz, Türkiye'de sadece İngilizce eğitim veren ender eğitim kurumlarından biri. Yaklaşık 18 bin metrekare kapalı alana sahip, bir Diş Hekimliği Fakültesinde yataklı hasta servislerinin, ameliyathanelerinin olduğu çok modern bir tesisin temelini atmış oluyoruz." dedi.
Konuşmaların ardından dualar okundu, daha sonra butona basılarak temel atma çalışmalarına başlandı.











